Élményhétvége Egerben

Az AJTP 9. 10. és 12. osztálya Egerbe kirándult október végén. Suli után a koliban összeszedtük a dolgainkat, hogy utána induljunk is a vasútállomásra, ahol rögtön megkaptuk a vacsoránkat, a „sonkás, vagy tarjás” melegszendvicset. Rádöbbentem, hogy igen hosszú utazás vár ránk, mert nincsen közvetlen járat Egerbe. Felszálltunk a Hatvanba induló vonatra, a végállomáson pedig átszálltunk egy másik vonatra, ami elvitt minket Eger városába.

A kollégium, ahol megszálltunk, nagyon jó helyen volt. A városközpontban, vagyis a Dobó téren. Már azon az estén elindultunk felfedezni a várost. Másnap városnézéssel kezdtünk, ahol én voltam az egyik idegenvezető. Megnéztük az Érseki palotát, a Líceum épületét, a Bazilikát, a Fazola kaput, a Buttler-házat, a Valide Szultána Fürdőromot. Ezt követően a várban láttunk egy szórakoztató fegyverbemutatót, vitéznek öltözött idegenvezető mutatta be az aknafigyelő folyosót és a vár történetét, majd megnéztük az egri vár ostromáról szóló filmet.

A Kopcsik Marcipániában rádöbbentünk, milyen érdekes, és élethű dolgokat lehet alkotni marcipánból. Például festményeket, rajzfilm figurákat, pénzérméket. Volt egy teljes szoba is, ami marcipánból készült. Nagyon élvezetes utunk vezetett a „Város a város alatt” nevű helyre, ahol egy földalatti kiállítótérben részt vettünk egy olyan ismeretterjesztő előadáson, ahol Eger történelmével ismerkedhettünk meg. Ezt követően lézerharcoztunk. Egy kevés szabad program után az Excalibur Középkori Lovagi Étteremben óriási lakoma várt ránk.

Vasárnap az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen egy pályaorientációs előadást hallgattunk meg, amit egy csillagvizsgálós élmény és egy rendhagyó kémia-fizika óra követett. Visszafelé szintén kalandos utunk volt, majd Szolnokról mindenki egyénileg utazott haza.

Mészáros Bence

Élményhétvége Egerben

mde
dav
egri programhétvége
sdr
mde dav egri programhétvége sdr dav