JÓ GYAKORLATOK – Újrahasznosítás papír- és műanyag hulladékokból

  • célja: A hulladékok csökkentése – az öko-tudatos magatartás és életvitel kialakítása
  • célcsoport: Középiskolás kollégista tanulók
  • intézménytípus: Kollégium
  • a jó gyakorlat rövid leírása: A kollégiumi életvitel során felhalmozódó hulladékokat szelektív módon gyűjtjük, ez a műanyag palackok és kupakok, valamint a papírdobozok szétválogatásával történik. Az újrahasznosítás során a kollégiumi foglalkozásokon (képzőművészeti- és „Öko-logika” szakkör keretében) új használati tárgyak születnek, melyeket a tanulók mindennapjaikban használhatnak, és még a kiadásuk, a fogyasztásuk csökkentéséhez is hozzájárulnak. Ilyen eszközök például: irattartók, füzettartók, polcok, tárolók, íróeszköztartók, madáretetők, faliképek, logikai játékok és különböző díszek műanyagból.
  • a jó gyakorlat alkalmazási területei:
    • A tanuló személyiségének fejlesztése a környezetért felelős magatartás kialakításával
    • A tantárgyközi kapcsolatok felhasználása a tanultak alkalmazásával
    • A gyakorlat megvalósítása során a témával kapcsolatos új ismeretek elsajátítása
    • A tanulók motivációja a természettudományos ismeretek elsajátítására, bővítésére
    • A szemléletformálás a mindennapi tevékenység során
    • A tanulói kreativitás fejlesztése.
  • a jó gyakorlat megosztásának formája: Előadás és bemutató foglalkozás
  • a jó gyakorlat
    • humán-erőforrás igénye: Foglalkozás-vezető kollégiumi nevelőtanár
    • eszközigénye: Szelektíven gyűjtött hulladékok, technikai eszközök (olló, ragasztó, festék, stb.)
    • időigénye: A tanév során a kollégiumi szabadidős foglalkozások keretében.