JÓ GYAKORLATOK – Szakmai/érettségi vizsgára való felkészülés támogatása kollégista tanulóknál

  • célja: A vizsgafelkészülés rendszerszerű megtervezése, teljesítése. Cél, hogy a tanulók sikeresen teljesítsék a szakmai/érettségi vizsgájukat, és legyen pozitív jövőképük a munkavállaláshoz/továbbtanuláshoz.
  • célcsoport: Középiskolás kollégista tanulók
  • intézménytípus: Kollégium
  • a jó gyakorlat rövid leírása: A kollégista tanulók esetében sok esetben nincs folyamatos szülői támogatás, és gondolkodási-, viselkedési problémák akadályozzák az értékek megszilárdítását, emellett szerepet játszanak az egyéni tudás- és képességbeli különbségek is a tanulási folyamatokban. Pedagógiai feladatunk a tanulók egyéni sajátosságainak figyelembevétele a tanulás módszereinek kialakítása során. A vizsgafelkészülés rendszerszerű megtervezése, teljesítése szolgálja a tanulók eredményességét a kimeneti vizsgákon, hiszen a gyakorlat személyre szabottan biztosítja az ismeretek elsajátítását, a kommunikáció fejlesztését, eközben a motiváció előhívása, erősítése is megtörténik. A rendszeresség szorosan kapcsolódik a tanulás eredményességéhez. A tanulók naponta 15.00-18.00 óra (májustól 09.00-12.00 és 15.00-18.00) között tanulnak. Táblázatban vezetjük, hogy ki hol tart a vizsgatételei feldolgozásában. Ez alapján tervezzük, követjük a tanulókkal a tanulás ütemezését és rendszerességét, az esetleges korrekciót, a tételek kikérdezését.
  • a jó gyakorlat alkalmazási területei: Szaktárgyi tudás fejlesztése, vizsgafelkészülés támogatása, személyiségfejlesztés
  • a jó gyakorlat megosztásának formája: helyszíni tapasztalatszerzés és hospitálás
  • a jó gyakorlat
    • humán-erőforrás igénye: Foglalkozás-vezető kollégiumi nevelőtanár
    • eszközigénye: Tankönyvek, munkafüzetek, vizsga-feladatsorok
    • időigénye: A tanév során a kollégiumi tanulássegítő foglalkozások keretében.