JÓ GYAKORLATOK – Megküzdési stratégiák, motiváltság kialakítása a tanulókban a személyiségfejlesztés és az önismeret eszközeivel. Pedagógiai kineziológia alkalmazása a tanulásra hangolódásban

  • célja: Az empátia felébresztése, egymás megértésének segítése, saját maguk minél mélyebb megismerése, a tudatos reakciók alakításának képessége különféle szituációkban. A pedagógiai kineziológia egyszerű gyakorlatok segítségével támogatja a tanulókat a koncentráltabb tanulásban.
  • célcsoport: 9-10. évfolyamos kollégista tanulók
  • intézménytípus: Kollégium
  • a jó gyakorlat célja: A tanulók személyiségfejlesztése, az önismereti munka támogatása, segítése. Olyan viselkedési, hozzáállási eszköztár megismertetése, amely a későbbiekben segítséget nyújthat ahhoz, hogy a tanulók saját életüket képesek legyenek alakítani. A tanulók közelebb kerülhetnek egymáshoz, megismerhetik saját és társaik személyiségét, reakcióit.
  • a jó gyakorlat alkalmazási területei: A jó gyakorlat a Boldog Iskola Program „Boldogságóráin” a kollégiumi tematikus csoportfoglalkozások keretében, illetve az Arany János Tehetséggondozó Program önismereti óráin zajlik.
  • A jó gyakorlat megosztásának módja: bemutató foglalkozás
  • a jó gyakorlat
    • humán-erőforrás igénye: Csoportvezető-, ill. az önismereti foglalkozást vezető nevelőtanár
    • eszközigénye: foglalkozásterv
    • időigénye: 45 perces foglalkozás havonta