- célja: A Szolnok Városi Tehetséggondozó Szakkollégiumban a történelem tehetséggondozó foglalkozások célrendszere a tanulók igényeihez és a kor követelményeihez igazodik. Az elsődleges cél viszont állandó, ez a tanulók versenyeztetése az intézményi, városi, megyei és országos történelmi és közismereti versenyeken, illetőleg a tanulók történelmi ismereteinek szélesítése és tudásbázisuk bővítése. Sikeres felkészülés iskolai témazáró dolgozatokra, a majdani emelt szintű történelem érettségire, továbbá – esetleges történelmi irányultságú felsőfokú továbbtanulás esetén – magasabb szintű tudás- és ismeretanyag átadása.
- célcsoport: Kollégistatanulók, 9-12. évfolyam
- intézménytípus: Kollégium
- a jó gyakorlat rövid leírása: A tehetséggondozó foglalkozásokon a foglalkozás céljainak tudatosítása után zajlik az iskolai tananyagon kívüli ismeretanyag megismertetése korszerű módszerekkel, a tanulók látókörének szélesítésével. Fontos a fogalmak pontos használatának gyakoroltatása, az eszközhasználat gazdagítása, az előzetes tudás előhívása, új ismeretek rendszerezése, alkalmazása, szemléltetés, fogalom-magyarázat, logikai gondolkodás, memorizálás, problémamegoldás fejlesztése, ok-okozati összefüggések felismerése, a versenyszituációk gyakorlása, és nem utolsósorban a tanulók sikerélményekhez juttatása. Alkalmazott módszerek és tanulásszervezési eljárások: tanári előadás, ismeretközlés, tanulói esszéírás, kutató- és gyűjtőmunka, szóbeli előadás (vizsgahelyzet), IKT eszközhasználat, prezentációkészítés.
- a jó gyakorlat alkalmazási területei: A tanulók személyiségének fejlesztése, szaktárgyi tudás fejlesztése, a tanulás támogatása, motiválás, értékelés.
- a jó gyakorlat megosztásának formája: bemutató foglalkozás.
- a jó gyakorlat
- humán-erőforrás igénye: a foglalkozást vezető nevelőtanár
- eszközigénye: térképek, atlaszok, tankönyvek, szakcikkek
- időigénye: 2×45 perces foglalkozás hetente