Szakértői vélemény


SZAKÉRTŐI VÉLEMÉNY

mentoráló intézmények adaptációs

folyamatának szakértői vizsgálata

Szolnok Városi Kollégium

Cím: 5000 Szolnok, Baross G utca 68.

                                                                               OM azonosító száma: 040605

Készült a TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001 kiemelt projekt

„Módszertani innováció alprojekthez kapcsolódó szakértői tevékenység
szolgáltatás” keretében

Készítette: Kasza István szakértő

Szakértői száma: SZ035727

Tartalom

I….. A szakértői vizsgálat célja

II…. A szakértői vizsgálat módszerei:

a….. Dokumentumelemzés

a….. telefonos interjú, elektronikus kommunikáció

III… A szakértői vélemény összefoglalója

A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra

IV.. A mentoráló intézmények módszertani modelljei adaptációs folyamatához kapcsolódó dokumentumok vizsgálata,  tartalmi értékelése

I.                   A szakértői vizsgálat célja

A Szolnok Városi Kollégiumnak az  „Egyéni fejlesztési tervkészítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz

című módszertani modellje adaptációs folyamatának vizsgálata, értékelése, továbbá a modelladaptációs folyamatok fejlesztési lehetőségeinek feltárás a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ TÁMOP-3.1.4. B-13/1-2013-0001 „Köznevelés az iskolában” kiemelt projekt keretében megvalósuló „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében.   

A szakértői vizsgálat kiterjed a modelladaptációs folyamat feltételeinek, a folyamat elemeinek és kimeneti lehetőségeinek vizsgálatára.

A szakértői vélemény nem terjed ki a plágium és a teljes, vagy részleges elemek átvétele jogosultságának vizsgálatára.

II.                A szakértői vizsgálat módszerei:

a.      Dokumentumelemzés

A vizsgálatba bevont dokumentumok:

·                    a „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében be

            adott teljes pályázati dokumentáció, kiemelten 

ü    Módszertani modell rövid ismertetése

ü    Programterv

ü    Módszertani modell bemutatása

ü    Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez

ü    Szakmai önéletrajz, önéletrajzok

ü    Beszerzendő eszközök listája

·                    a népszerűsítő folyamat dokumentumai, kiemelten

ü    Szakmai programterv – havi és szakaszos programelemei

ü    Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult prog-

            ramokról és az adaptációs folyamat helyzetéről

ü    Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció

ü    Hospitálás alkalmával résztvevőknek átadandó dokumentumok (óravázlatok,  

            kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap)

ü    Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok (tema-

            tika, kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap)

·                    adaptációs folyamat dokumentumai, kiemelten

ü    Együttműködési megállapodás

ü    Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának intézményi dokumentumai

ü    Módszertani modell adaptációs folyamatának speciális dokumentumai: kötelező, ajánlott, látogatóknak átadandó, intézményi döntés alapján betekintésre vagy átadásra kerülő dokumentumok

·                    Egyéb dokumentumok

ü    A mentoráló intézmény pedagógiai programja

ü    Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések dokumentumai

ü    Intézményi döntés alapján, valamint a vizsgálatot folytató szakértő kérésére szakértői vizsgálathoz szükséges további kiegészítő dokumentumok

a.      telefonos interjú, elektronikus kommunikáció

Szükség esetén kiegészítésként telefonos interjú, vagy elektronikus kommunikáció alkalmazása

A szakértői vélemény nem terjed ki a plágium és a teljes, vagy részleges elemek átvétele jogosultságának vizsgálatára.

III.             Szakértői vélemény összefoglalója

Szolnok Városi Kollégium „Egyéni fejlesztési tervkészítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz című modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű felzárkóztatásban résztvevő diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, ütemezése (feladat, határidő, felelős kijelölése), egyetértés, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése. A rendszeres kapcsolat fenntartása az együttműködő felek köz

 A tanulói eredményesség mellett fejleszti a pedagógusok kompetenciáját, ezzel növelve a feladatellátás eredményességét.

Illeszkedik az intézmény szakmai koncepciójához, tartalmilag megfeleltethető az intézmény pedagógiai programjának.

A modell kialakításának folyamatleírása, fenntarthatóságának meghatározása és eredményeinek bemutatása részletes, segítséget nyújt a sikeres adaptáció megvalósításához. Az adaptációs folyamatterv koherens a modellel, az adaptációs csomópontok részletesen meghatározottak

.A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra

IV.             A mentoráló intézmények módszertani modelljei adaptációs folyamatához kapcsolódó dokumentumok vizsgálata,
tartalmi értékelése

Az adaptációs folyamat feltételeinek vizsgálata
 1.1. Az adaptációra választott módszertani modell tartalma 
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
 A módszertani modell pedagógiai innováció az intézmény szakmai működésében A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen aü  Módszertani modell rövid ismertetéseü  Módszertani modell bemutatása  Egyéni fejlesztési terv készítés és megvalósítás tehetségsegítéshez és tehetséggondozáshoz című modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű felzárkóztatásban résztvevő  diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, ütemezése (feladat, határidő, felelős kijelölése), egyetértés, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése. Nagyon fontos a rendszeres kapcsolat fenntartása az együttműködő felek közA tanulói eredményesség mellett fejleszti a pedagógusok kompetenciáját, ezzel növelve a feladatellátás eredményességét.  A szempont nem igényel kiegészítést
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
A módszertani modell adekvát válasz a pedagógiai szükségletekre: ezt bemeneti és folyamatos mérések igazolják.A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösenü  Módszertani modell rövid ismertetése;ü  Módszertani modell bemutatásaü  Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhezA modell részletesen leírja, hogy a modell mivel járul hozzá a pedagógiai hatékonyság, tanulói eredményesség növekedéséhez. A módszertani modell szerint modell a tehetséges, de halmozottan hátrányos helyzetű felzárkóztatásban résztvevő diákok fejlődését segíti elő. A megvalósítás folyamata: pedagógiai-pszichológiai mérések elvégzése, értékelése az egyéni fejlesztési tervet összeállító team véleménye alapján a szükséges feladatok rögzítése, megállapodás a szülővel és a tanulóval a feladatok elfogadásáról és végrehajtásáról,a tevékenység során bekövetkező változások rögzítése,a szükséges cél korrekciók elvégzése..Adaptációs folyamat tervezet konkrét, gyakorlatias.  A modell sikerességét folyamatos értékelése, eredményei és a kimeneti eredményei igazolják vissza.    
 A módszertani modell illeszkedik az intézmény pedagógiai programja vonatkozó nevelési és tantervi célkitűzéseihez.A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentációü  Módszertani modell rövid ismertetéseü  Programtervü  Módszertani modell bemutatásaü  Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhezü  Pedagógiai program vonatkozó részei.  A módszertani modell illeszkedik az intézmény pedagógiai koncepciójába. Témája a kiemelt figyelmet igénylő tanulók tehetséggondozási lehetőségei az intézményben külön fejezetben szerepel a pedagógiai programban.Az intézmény a pedagógiai programjában kitér és bemutatja a modellilleszkedési formáit a saját nevelési és oktatási koncepcióhoz „ A szempont nem igényel kiegészítést
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
A pedagógiai program – nevelési és tantervi része – tartalmazza a módszertani modellt – innovációt, beépítésre került.A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció.különösenü  Módszertani modell rövid ismertetéseü  Módszertani modell bemutatásaü  Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhezü  Pedagógiai programvonatkozó részei. „Támogatjuk azokat a tanulókat, akik- a hatályos jogszabály alapján vezetett tanulói nyilvántartás szerint hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetűek- beilleszkedési, magatartási, tanulási nehézségeik miatt a képességeiknek megfelelő iskolai teljesítmény elérésében átmenetileg akadályozottak”/ Pedagógiai Program 20. oldal). „A tevékenység célja: a szociális körülményeikből vagy képességbeli eltéréseikből fakadóan hátrányos helyzetű tanulók képesség-kibontakoztató felkészítése, mely magában foglalja az alapkészségek és a tanulási képességek fejlesztésére, valamint az eltérő szocializációból adódó hátrányok csökkentésére irányuló pedagógiai tevékenységeket” / Pedagógiai Program 21. oldal).  A modell célja ennek megfelel és ezzel tökéletes szinkronban van. Ez a korábbi pedagógiai gyakorlathoz képest innovatív, segítséget nyújt a tanulók kompetenciáinak fejlesztéséhez. A pedagógiai hatékonyság növelése hatást gyakorol a tanulók komplex személyiségfejlesztésére  A szempont nem igényel kiegészítést
Pedagógiai programvonatkozó részei. A modell célja, tartalma, harmóniája megfelelő és illeszkedik a pedagógiai programban meghatározott célokkal, tartalommal és módszertannal  A szempont nem igényel kiegészítést
vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
A módszertani modell egésze és elemei is alkalmasak az adaptációra. A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen  ü Módszertani modell rövid ismertetése;ü Programtervü Módszertani modell bemutatásaü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez                A módszertani modell moduláris felépítésűEz lehetőséget teremt a modell egészének, vagy elemeinek átvételére annak megfelelően, hogy az átvevő partner szükségletei mit diktálnak.Az adaptáció eredményességét szolgáló területek kidolgozottak:ü az adaptáció tartalmaü adaptációs csomópontokü a modell intézményi környezetének bemutatásaü az átadó intézmény modellhez kapcsolódó személyi és tárgyi feltételeiü  modellel kapcsolatos szakmai tapasztalatokA programterv havi bontásban tartalmazza a feldolgozandó témákat a modell főbb témakörei alapján.Az adaptációs folyamatterv havi bontásban tartalmazza a folyamat legfontosabb állomásait:ü   módszertani modell alapinformációiü   alkalmazhatóság feltételeinek vizsgálataü   döntés a módszertani modell adaptációjárólü   módszertani modell részletes megismeréseü   hospitálásü   egyeztetés és tervezés az intézmény pedagógia           gyakorlatához illesztés módjárólü   mentorálasü   implementációü   elemzés, értékelés, visszacsatolásü   nyomon követés, továbbfejlesztés, fenntarthatóság A modell átadását a modellt bemutató és népszerűsítő disszeminációs folyamat előzte meg. A disszemináció során alkalmazott módszerek (meghívó, interaktív előadás, hospitálás, műhelymunka,worksop, konzultáció, PPT bemutatás, dokumentumelemzés) a résztvevők igényeihez és a téma tartalmához igazodtak, reflektív, tapasztalati tudásátadásra adtak lehetőséget.A disszeminációs tevékenység szakmai tervekben, forgatókönyvekben tudatosan tervezett tevékenység.    A programokon készített elégedettség mérés eredményeit felhasználták Módszertani modell, intézményi, adaptációs folyamat speciális dokumentumai:ü  Ajánlás az adaptáló intézménynek a Pedagógiai Programba történő beépítéshez.ü   A mentoráló intézmény vállalásai:ü    tervezett adaptáció anyagaiü    tervezett adaptáció eszközeiü    szakmai segítségadás, humánerőü    előadás, tapasztalatcsereü  Átadásra kerülő dokumentumokü    Prezentációs anyagok átadásaü    foglalkozási terv átadásaü  A bevont intézmény vállalásai:ü   pedagógusü   a dokumentumokba beépítés vállalása A szempont nem igényel kiegészítést
Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetérőlAz intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának dokumentálása Módszertani modell, intézményi, adaptációs folyamat speciális dokumentumai: kötelező, ajánlott, látogatóknak átadandó, intézményi döntés alapján betekintésre vagy átadásra kerülő dokumentumok közül Az adaptációs folyamat az adaptációs tervben és programtervben tudatosan tervezett, a pályázati dokumentációban rögzített tartalommal. de az átvételt követő ütemezéssel.A megvalósított programokat feljegyzések, fotók és jelenléti ívek igazoljákAz átvétel tartalma a teljes modellre irányul, de figyelembe veszi a moduláris felépítést.Az adaptációs folyamat a dokumentumok alapján a tervezésnek megfelelő ütemben halad. Az átvevő intézmény a folyamat lépéseiről értékelő kérdőívet készít.
 1.2.Az módszertani modell adaptációja személyi, tárgyi feltételei 
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
 Az adaptációban közreműködő team kialakítása, működése. A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösen:ü Módszertani modell rövid ismertetése;ü Programtervü Módszertani modell bemutatásaü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez  A módszertani modell adaptációjához a szakmai team a pályázat beadásától rendelkezésre áll.. A szakmai team vezetője Az intézmény vezetője.A team tagjai: tanárok 5főA szakmai team kialakította az együttműködés elveit, meghatározta azok célját, az együttműködés tartalmi és formai kereteit, a segítségnyújtás célját.A disszeminációs folyamat szakmai szereplői: a fejlesztő szakember, az intézmény vezetése és az érdeklődő szakemberek.A módszertani modell kidolgozása, működési gyakorlata-vezetői támogatás mellett- a nevelőtanárok együttműködő pedagógiai tevékenységében valósult meg,.A modell átadása során szakemberek együttműködést alakítanak ki a többségi pedagógusokkal, ezzel az adaptációs csoport folyamatosan bővül.   A szempont nem igényel kiegészítést
 Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről.Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció. A modell adaptációs folyamatának tervezését, a program szervezését, az adaptáció szakmai megvalósítását a pályázat leadásakor létrehozott szakmai team biztosította, a tervben meghatározott felelősségi rend szerint. A szakmai team folyamatosan beszámol tevékenységéről a nevelőtestület tagjainak, ezzel is folyamatosan bővíti a disszeminációban árintettek körét. 
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
A módszertani modell adaptációjában közreműködő pedagógusok felkészültsége.A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentációkülönösenü Módszertani modell rövid ismertetése;ü Programtervü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhezü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhezü szakmai önéletrajz, önéletrajzokA módszertani modell adaptációs teamjének vezetője tanári végzettséggel rendelkezik.A csoport- vezetői kompetenciáit továbbképzéseken sajátította el. A tapasztalata megfelelő az adaptációs folyamat irányításához, támogatásához.A modell szakmai fejlesztői a területnek megfelelő modell-specifikus végzettséggel rendelkeznek szakos tanárokTanácsadói, mentori tevékenységükhöz megfelelő kompetenciákkal és gyakorlattal rendelkeznek.A szempont nem igényel kiegészítést
Az adaptációhoz szükséges tárgyi feltételek megnevezése, bemutatása. – Specifikációk meghatározása.A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció, különösenü Módszertani modell rövid ismertetése;ü Programtervü Módszertani modell bemutatásaü Adaptációs folyamat tervA két éve (minimum) működő módszertani modell átvételéhez szükséges tárgyi feltételek a módszertani modellel rendelkező mentoráló intézményben rendelkezésre állnak. Az adaptációhoz szükséges eszközök a módszertani modell bemutatása és a programterv dokumentuma alapján egyértelműen beazonosíthatóak, a programterv alapján az intézmény rendelkezésére állnak. A szempont nem igényel kiegészítést
 2.      Az adaptációs folyamat elemeinek vizsgálata 
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
 A módszertani modell megismertetéséhez, adaptációjához szükséges népszerűsítő, kommunikációs tevékenységek tartalmai, módszerei megfeleltetése. A „Mentoráló intézményi működés kialakítása” című pályázat keretében beadott teljes pályázati dokumentáció különösenü Programtervü Adaptációs folyamat tervezet módszertani modellhez Szakmai programterv koherens a modell szakmai tartalmával és az adaptációs tervben ütemezett feladatokkal:A programterv tartalma ennek megfelelően modell specifikus..Témájában pontosan meghatározza a bemutatandó szakmai tartalmakat.Pontos ütemezéssel és a felelősök meghatározásával biztosítja a disszemináció eredményességét. A programterv támogatja az adaptáció előkészítését, folyamatát.A kommunikációs tartalom egyértelmű, a megosztandó témák pontosan meghatározottak és koherensek a téma szakmai tartalmával A szempont nem igényel kiegészítést
ü Szakmai programtervü Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetérőlü Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentációü Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések A teljesítés dokumentumai, a feljegyzések igazolják a disszeminációs folyamatok megvalósítását, a szakmai programtervvel összhangban.  A beszámolók részletesen bemutatják és igazolják a disszeminációs esemény szakmai tartalmát, a résztvevők számát.A kommunikációs tevékenységek, tartalmak részletesen rögzítésre kerültek, az alkalmazott módszerek változatosak és a témának megfelelőek.Az intézményi kommunikációs tevékenység figyelemfelhívó jelleggel, bemutatja a modell lényeges elemeit, erősségeit, az alkalmazása során elérhető eredményeket. A kommunikációs tevékenység során alkalmazott módszerek részletesen kidolgozottak. A hagyományos bemutatás és műhelymunka mellett fotó ,PPT.,és honlap tette eredményessé a program népszerűsítését. A médiaszereplések beazonosíthatóak( városi megjelenés)  
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
 Adaptálható módszertani modell részletes megismertetése, bemutató tevékenységek, tartalmak, módszerek megfeleltetése. Szakmai programterv Szakmai beszámoló, intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció Kommunikációs tevékenységek produktumai; médiaszereplések  A módszertani modell moduláris felépítése miatt a teljes adaptációra, vagy az elemek adaptációjára is alkalmasA modell megismertetése két szakaszban valósult meg.1.      A disszemináció során a részletes bemutatás célja a program népszerűsítése, az alkalmazott módszerek ennek megfelelően és a programtervvel összhangban kerültek megvalósításra2.      Az adaptációs folyamat során alkalmazott koherencia a beszámoló dokumentumok alapján   
 A hospitálások szakmai dokumentumai tartalma. Szakmai programterv  A hospitálások szakmai dokumentumai  a programtervvel koherensek és alkalmasak a program dokumetációjára 
Hospitálás alkalmával résztvevőknek adandó dokumentumok: óravázlatok, kapcsolódó szakirodalmak listája Az átadott dokumentumok illeszkednek a hospitálás témájához, a módszertani modell bemutatásához.A dokumentumok szakmai tartalmai megfelelőek, támogatják a disszeminációs és az adaptációs folyamat eredményességét. 
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
A workshopok, műhelymunkák szakmai dokumentumai tartalma.Szakmai programterv A dokumentumok koherensek a szakmai programtervvel. 
Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok: tematika, kapcsolódó szakirodalmak listájaAz átadott dokumentumok a workshop témájához, a módszertani modell tartalmához illeszkednek.A dokumentumok szakmai tartalma megfelel a modell szakmai tartalmának. 
A módszertani modell egésze és adaptálható elemei a pedagógiai hatékonyság és a tanulói eredményesség fejlesztését szolgálják.Szakmai programterv Hospitálás alkalmával résztvevőknek adandó dokumentumok: óravázlatok, kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap Workshopon, műhelymunkán a résztvevőknek adandó dokumentumok: tematika, kapcsolódó szakirodalmak listája, elégedettségmérő lap Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetérőlAz intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció Az átadó intézmény a disszemináció és az adaptációs folyamat során szakmai dokumentumokat bocsátott az adaptáló és az érdeklődő intézmények rendelkezésére.ü   A tematikák, óravázlatok szakmai igényességgel készültek, tartalmazzák az innovatív elemeket, az eredményességet növelő módszereket.ü   A szakirodalmak listája téma specifikus,A programok során a résztvevők elvárásának megfelelően nagy hangsúlyt fordítottak a gyakorlati módszerek bemutatására, a tapasztalati tanulásra   
 3.      Az adaptációs folyamat kimeneti lehetőségei 
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
Módszertani modell adaptációjáról vagy részleges adaptációjáról döntés előkészítése. Szakmai programterv Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció A disszeminációs folyamat eredményeként a modell teljes körű adaptációja megkezdődött.Adaptáló intézményBercsényi Miklós Katolikus Gimnázium és Kollégium,5200Törökszentmiklós, Almássy u.1.Adaptációs folyamat kezdete: 2015.február 09.Adaptációs folyamat zárása: 2015. szeptember, október.Az adaptációs folyamat előkészítésében részt vevő kompetenciái:·         átadó intézmény részérőlü  Az intézmény vezetője, vezeti az adaptációs szakmai teamet, koordinálja az együttműködés különböző formáitü  fejlesztésben részt vevő szakemberek az adaptációs folyamat során biztosítják a tudás megosztását, a szakmai tartalmak beépítését·              Átvevő intézmény részérőlü  Az intézmény vezetője, adaptációért felelős szakmai vezető, az átvevő részéről vezeti az adaptációs szakmai teamet, koordinálja az együttműködés különböző formáitü  adaptáló pedagógusok elkészítik az intézményre vonatkozó helyzetelemzést, javaslatot tesznek adaptáció mértékére, beillesztik a gyakorlatba
Vizsgálati szempontVizsgált dokumentumVizsgált dokumentum szakértői elemzéseA konzultációt követően benyújtott szakmai dokumentumok elemzése
 Adaptációról szóló megállapodás létrejötte. Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció Együttműködési megállapodás  Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről tartalmazza a módszereket, az eszközöket, feladatlapokat, elégedettségmérés falhasználását. Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció: szakmai program,elégedettségmérés, az adaptáló intézmény beszámolója, ,ppt, honlap,jelenléti ívek, fényképek,mérési anyagok, feladatlapok,sablonok.  
 Adaptációs folyamat a megkötött megállapodás szerinti megvalósítása. Intézményi szintű szakmai összefoglaló a háromhavonként megvalósult programokról és az adaptációs folyamat helyzetéről Az intézményi szintű szakmai összefoglaló alapjául szolgáló dokumentáció Együttműködési megállapodás Adaptálási napló: az adaptációs folyamat megvalósításának intézményi dokumentumai,  Az adaptációs folyamat az adaptációs tervben és programtervben tudatosan tervezett, a pályázati dokumentációban rögzített tartalommal. de az átvételt követő ütemezéssel valósul meg.A módosított ütemezésről adaptációs és programterv készül.Az adaptációs folyamatban megvalósult alkalmak száma: 8További tervezhető alkalmak száma:2 (2015. 09-10. hó)(módosított adaptációs terv szerint)Az adaptációs megállapodás tartalma reális, meghatározza az adaptáció témakörét, a folyamatban érintettek feladatkörét. A részletes adaptációs terv időpontokkal, helyszínekkel a megállapodás melléklete. A megállapodás alapján az adaptációs folyamat a 2014/2015-ös tanévben valósul meg. Módosítása az adaptációs terv hosszabbítása miatt indokolt.A módosítandó tartalom az adaptációs folyamat időtartama 

Szakértői vélemény:A módszertani modell a dokumentációk vizsgálata alapján: adaptációra alkalmas.

Vissza az előző oldalra
Vissza